Többféle keréktárcsa típus közül választhat napjainkban az, aki a régit szeretné lecserélni újra. Olyan termékekről van szó, amik a külsejükkel mindenkit levesznek a lábukról, de nem szabad megfeledkezni a kocsi teljesítményét befolyásoló tulajdonságaikról sem. Érdemes a Peugeot 307 alufelni felépítésével is foglalkozni akkor, amikor a vásárlásra kerül sor.
Manapság ugye minden tárcsára felnit mondanak és a tárgy egészére gondolnak a megnevezéssel. Pedig léteznek az egyetlen darabból gyártott kerékpántok, vagyis az egyrészes felnik mellett van többrészes Peugeot 307 alufelni is, ami, ahogy a neve is mutatja, több tartozék összeszerelésével készül. Ennek az elemei a középső gyűrű, a belső és a külső perem.
A többrészes tárcsa két vagy akár három modulból is felépülhet, amik összeszerelve alkotják ugye a teljes felnit. Egy többrészes Peugeot 307 alufelni különféle eljárásokkal készülhet. Megeshet, hogy a középső részt kovácsolt vagy folyatásos technológiával gyártották.
A három részes modellek külső pereme gyakran alumínium, de magnézium ötvözetből is készülhet. Mivel többféle gyártási technika áll rendelkezésre, így különféle felhasználási célt szolgáló, igen egyedülálló Peugeot 307 alufelni hozható létre. Érdekesség, hogy a többrészeseket eredetileg versenyautókra tervezték, majd a használatuk az évek folyamán átterjedt a tuning világában is.
Hogyan készül az egyrészes Fiat felni?
A tárcsák kiöntését úgy végzik a szakemberek, hogy folyékony alumíniumot öntenek egy speciálisan erre a célra gyártott formába. Többféle módon gyártható a Fiat felni. Lehet, hogy első ránézésre nem tűnik túl komplikáltnak az egész, pedig az igazság az, hogy mesterfokú szakavatottságot követel meg a teljes procedúra.
A Fiat felni gyártásakor gyakran alkalmazzák a gravitációs öntést. A forma folyatásának legegyszerűbb módszere ez. A forma kiöntése egyszerűen a gravitáció felhasználásával történik. Egyik előnye, hogy így alacsonyabb lehet a Fiat felni gyártási költsége. Jó módszer akkor is, ha a formatervezés szempontja felülírja a súlykérdést.